Professionalisering

Op het moment dat je jaren met hetzelfde team werkt, in hetzelfde gebouw, met dezelfde soort patiënten en dezelfde systemen, bouw je gewoontes en gebruiken op. Er sluipen zaken in die je voor lief neemt of simpelweg doet omdat je het altijd al zo deed.

Zo kwam Robert-Jan bij mij met de vraag wat er op het gebied van efficiëntie anders ingericht kon worden in zijn praktijk. We hebben gekeken naar of álle functies is het systeem optimaal gebruikt worden. Door een scan te maken, zagen we in één oogopslag welke functies goed zijn ingericht en waar juist verbetering mogelijk was.

Vaak hebben we voldoende goede middelen tot onze beschikking maar gebruiken we deze niet optimaal of volledig. We hebben een aantal zaken direct opgepakt en anders ingezet.
Het sneller en concreter maken van een artsenrapportage. Het ophalen van producten door patiënten, is nu efficiënt ingericht door gebruik te maken van een ophaalplaats, waardoor er geen werknemer meer voor aan te pas hoeft te komen. Ook is er in het zolenproces een en ander veranderd. Voorheen waren er nog regelmatig handmatige aanpassingen in een zool en werden de zolen handmatig afgewerkt. Dit proces hebben we onder de loep genomen en we hebben het product weten te verfijnen en het maakproces geoptimaliseerd. Het resultaat is mooiere zolen en tijdswinst!

Daarnaast werd er in de praktijk nog geen gebruik gemaakt van de online agenda. Deze hebben we ingericht en we zijn er mee gaan werken. Dit gaf bij aanvang even wat opstartperikelen, maar inmiddels wordt 1/3 van de afspraken al online gemaakt. Hierdoor is er minder belasting aan de telefoon voor de behandelaar én het werkt een stuk fijner voor de patiënt.

Terug naar overzicht
© 2020 Ellen Poels - Freelance Podotherapie
Created by